مقالات

مزایا و معایب استفاده از ظروف پلاستیکی در زندگی روزمره

مزایا و معایب ظروف پلاستیکی

همان طور که می دانید در دنیای امروز یکی از اجزای جدا ناپذیر از زندگی روزمره ما ظروف پلاستیکی می باشد .البته این ظروف به دلایل مختلفی همچون قیمت مناسب ، سبکی و همچنین مقاوت در برابر شکستگی در بین مردم محبوبیت زیادی پیدا کرده است ، و در محیط های مختلف از جمله خانه ، محل کار ، مدارس و بیمارستان ها مورد استفاده قرار می گیرد . البته این ظروف در کنار همه این مزایای که دارد معایبی هم دارد از مسائل زیست محیطی گرفته تا تاثیر احتمالی آن بر سلامت انسان ،در این مقاله مزایا و معایب استفاده از ظروف پلاستیکی در زندگی روزمره با ما همره باشید تا بیشتر درباره مزایا و معایب آن بدانیم .

 

آیا ظروف پلاستیکی برای سلامتی مضر هستند؟

ظروف پلاستیکی از یکی از یک سری مواد مصنوعی تولید می شود  و همان طور که گفته شد در بسیاری از جنبه های زندگی ما مورد استفاده قرار می گیرد . اما سوالی که ممکن است برای هرکسی پیش اید این است که آیا استفاده از این ظروف برای سلامتی ما مضر است یا خیر !؟ طبق بررسی ها و تحقیقات انجام شده بر روی این مواد  نشان می دهد که در تولید برخی از پلاستیک ها از مواد شیمیایی مانند بیسفنول استفاده می شود که تاثیرت منفی بر روی سیستم هورمونی می گذارد . البته علاوه بر آنچه گفت شد اگر به صورت مکرر از ظروف پلاستیکی در دمای بالا استفاده شود باعث آزاد شدن مواد شیمیایی مضر می شود که می تواند وارد غذا ونوشیدنی شود .

آیا ظروف پلاستیکی برای سلامتی مضر هستند

آیا ظروف پلاستیکی برای سلامتی مضر هستند

مزایا و معایب ظروف پلاستیکی :

مزایا:

  1. سبکی و حمل آسان: همان طور که می دانید ظروف پلاستیکی بسیار سبک هستند و می توان آنها را به راحتی حمل کرد ،این ویژگی باعث شده که در بیشتر سفر ها و پیکنیک ها از این ظروف استفاده شود .
  2. مقاومت در برابر شکستگی: ظروف پلاستیکی در برابر شکستن مقاوم هستند بر خلاف ظروف شیشه ای و همین موضوع باعث شده در بیشتر بیمارستان ها و مدارس از این ظروف استفاده شود . در واقع میتون گفت گزینه ایده آلی می باشد .
  3. قیمت مناسب: ظروف پلاستیکی معمولا ارزان تر از ظروف دیگری مثل ظروف شیشه ای و فلزی هستند .و برای بسیاری از افراد قابل دسترس هستند و به راحتی می توانند آن را تهیه کنند .  برای تهیه این گونه ظروف به قیمت ارزان می توانید سری به مرکز پخش عمده پلاستیک در تهران بزنید .

 

معایب:

  1. آسیب‌های زیست‌محیطی:  یکی از معایب ظروف پلاستیکی تجزیه ناپذیر بودن این ظروف می باشد و مدت زمان بسیاز زیادی طول می کشد که این ظروف در محیط تجزیه شوند . واین مسئله می تواند به محیط زیست و همچنین حیات وحش آسب برساند .
  2. خطرات سلامتی: مورد دیگری که باید به ان توجه کنید این است که مواد شیمیایی که در پلاستیک ها موجود است میتوان در طی زمان وارد غذا و نوشیدنی شود که سلامتی شما را تحت تاثیر قرار می دهد .
  3. تغییر طعم و بوی غذا: برخی از ظروف پلاستیکی ممکن است در اثر تماس با غذاهای گرم یا اسیدی، طعم و بوی غذا را تغییر دهند.البته برای جلوگیری از این چنین اتفاقی بهتر است در انتخاب مرکزی که از آن خرید می کنید دقت لازم را داشته باشید ،یکی از مراکزی که اجناس با کیفیتی را به فروش می رساند و شما با اطمینان خاطر می توانید از این مرکز خرید کنید فروشگاه طهماسبی پخش عمده ظروف پلاستیکی تهران می باشد .
مزایا و معایب ظروف پلاستیکی

مزایا و معایب ظروف پلاستیکی

آیا واقعاً باید از ظروف پلاستیکی اجتناب کنیم؟

در جواب به این سوال باید گفت که با توجه به مزایای ظروف پلاستیکی نمی توان از آن ها استفاده نکرد البته نباید نسبت به معایب آن هم بی تفاوت باشید در نهایت بهترین تصمیمی که می توان گرفت استفاده مسئولانه و آگاهانه از ظروف می باشد در همین راستا باید از ظروفی استفاده کنید که فاقد مواد شیمیایی بیسفنول باشد و حتما از قرار دادن ظروف در دمای بالا و خوداری کنید این مراقبت ها باعث می شود خطر استفاده از این ظروف کاهش یابد

 

نتیجه گیری :

با توجه به مزایا و معایب ذکر شده، تصمیم‌گیری نهایی درباره استفاده از ظروف پلاستیکی باید با توجه به شرایط و نیازهای خاص هر فرد صورت گیرد، علاوه بر آن در انتخاب مرکز پخش پلاستیک معتبر برای تهیه این ظروف دقت لازم را داشته باشید .

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *